Blog laten maken

Blog laten maken

Blog laten maken? Dan zit je hier goed. Wij zijn een gedreven teams van SEO experts gespecialiseerd in linkbuilding en het schrijven en plaatsen van blogartikelen.

Als u ooit een website tegenkomt waarvan u zich realiseert dat deze al jaren niet is bijgewerkt, verliest u waarschijnlijk onmiddellijk enig vertrouwen in de informatie die u ziet. Het bedrijf dat het vertegenwoordigt, kan volledig failliet zijn gegaan of de website kan informatie verstrekken die volledig is ontkracht of gewijzigd sinds die laatste update.

Google wil zijn zoekers geen verouderde informatie bezorgen. Websites die regelmatig worden bijgewerkt, geven aan dat de website leeft en  nieuwe inhoud biedt . Het geeft de algoritmen van de zoekmachines ook meer reden om uw website vaker te indexeren, waardoor deze in de loop van de tijd meer op hun radar blijft.

U zult waarschijnlijk geen reden hebben om uw startpagina regelmatig bij te werken (en het zou niet per se een goede zakelijke zet zijn om dit te doen), dus een blog is een praktischer hulpmiddel om regelmatig nieuwe inhoud aan uw website toe te voegen .

Waarom een Blog laten maken

Een Blog laten maken en zo hou je mensen langer op uw website. De eerste prioriteit van Google is om de mensen die zoekopdrachten uitvoeren de informatie te geven waarnaar ze op zoek zijn, zodat ze terug blijven komen om Google weer te gebruiken. Als iemand die een zoekopdracht uitvoert op de eerste link klikt, deze vervolgens niet nuttig vindt en onmiddellijk vertrekt om terug te gaan naar de zoekpagina – dat vertelt Google dat het eerste resultaat niet zo nuttig was als ze dachten. Aan de andere kant, als iemand op een resultaat klikt en een tijdje op de website blijft, geeft dat aan Google aan dat deze website eigenlijk heel nuttig is.

Hoewel Google niet ronduit heeft gezegd dat die verblijftijd, of de tijd die mensen op uw website doorbrengen zodra ze erop belanden, zeker een rangschikkingsfactor is, hebben ze  andere uitspraken gedaan die duidelijk maken dat het iets is waar ze op letten en waarde aan.

Iemand die naar uw website komt via een blogpost die in de zoekresultaten wordt weergegeven, heeft meer reden om een ​​tijdje rond te blijven kijken en alles te lezen dan iemand die op een pagina belandt met minder tekst of informatie.

En dat wordt nog meer het geval met langere, uitgebreidere berichten. SEO-onderzoekers hebben ontdekt dat blogposts met een lange vorm over het  algemeen beter presteren dan kortere – het gemiddelde resultaat  op de eerste pagina op Google is bijna 2000 woorden lang.

 

Met bloggen kunt u zich richten op long-tail zoekwoorden.

Veel mensen beginnen met SEO en willen streven naar de meest relevante zoekwoorden voor uw bedrijf. Als u bijvoorbeeld kampeerspullen verkoopt, wilt u op pagina één verschijnen voor de term ‘kampeerspullen’.

Dat is een mooi doel, maar tenzij je het grootste merk kampeerspullen van het land bent, zul je het waarschijnlijk moeilijk krijgen om een ​​topplek te krijgen voor die zoekopdracht. SEO is echt competitief. De beste gok voor de meeste merken is om te zoeken naar langere, specifiekere zoekwoorden waar mensen naar zoeken die relevant zijn voor het bedrijf en proberen daarnaar te rangschikken.

Dit worden  long-tail-zoekwoorden genoemd  en ze zijn buitengewoon belangrijk voor elke SEO-strategie – de  helft van alle zoekopdrachten  betreft termen die vier woorden of langer zijn. Maar ze kunnen lastig zijn om te proberen in uw productpagina’s te passen. Het zijn echter de perfecte termen om in een blogpost op te richten. Een winkel die kampeerspullen verkoopt, kan zijn blogposts gebruiken om informatie te verstrekken over termen als ‘beste kampeerspullen voor koud weer’ of ‘wat heb je nodig als je gaat kamperen met de auto?’

Deze zoekopdrachten trekken niet zoveel verkeer als ‘kampeerspullen’, maar ze zijn afkomstig van mensen die duidelijk tot uw doelgroep van kampeerders behoren. Als u pagina één kunt bereiken, krijgt u veel meer verkeer van deze onderwerpen dan je zou op pagina vijf of tien staan ​​voor bredere, meer populaire termen.

Een blog geeft je de mogelijkheid om intern te linken.

Veel van SEO gaat over links en interne links zijn de gemakkelijkste die je kunt krijgen, omdat je ze zelf kunt maken. Het niet opnemen van interne links op uw website die gebruikers van de ene pagina op de site naar de andere leiden, is een van de eenvoudigste  SEO-fouten die  u kunt maken. Velen denken niet aan een Blog laten maken.

Hoewel u waarschijnlijk enkele goede interne koppelingsmogelijkheden kunt vinden op de hoofdpagina’s van uw website, zullen de kansen pas echt bloeien zodra u begint met het publiceren van blogposts. Naarmate u meer pagina’s over verschillende maar gerelateerde onderwerpen toevoegt, voegt u meer mogelijkheden toe om die pagina’s op natuurlijke wijze aan elkaar te koppelen.

Elke keer dat u dit doet, kunt u de ankertekst strategisch gebruiken om Google beter te vertellen waar de pagina waarnaar u linkt, gaat – waardoor de verbinding met uw doelzoekwoorden wordt versterkt door hoe het algoritme deze ziet.

Een kwaliteitsblog geeft andere sites meer redenen om terug naar uw site te linken.

Die interne links zijn belangrijk, maar het moeilijkste deel van SEO is het verdienen van externe links. Om Google uw website als betrouwbaar en gezaghebbend te laten zien, moeten andere (en gerespecteerde) sites een link naar de uwe maken. Het is niet onmogelijk om externe links te krijgen zonder een blog, maar het is veel, veel moeilijker. Een blog laten maken is de oplossing hiervoor.

Wanneer u een blog schrijft, vult u uw website pagina na pagina met waardevolle informatie. Elke keer dat een andere website besluit dat het waardevol is voor hun lezers om hen naar nuttige informatie op een andere site te verwijzen, is de kans veel groter dat uw website die informatie zal verstrekken waarnaar het linken waard is als u een heleboel geweldige blogberichten heeft.

Onderzoek bevestigt dit. HubSpot heeft ontdekt dat bedrijven die een blog op hun website hebben, tot  97% meer inkomende links verdienen . Het is gewoon logisch dat meer websites zullen linken naar dat echt nuttige bericht dat je hebt geschreven over hoe je het beste Moederdagcadeau voor een kieskeurige moeder kunt vinden dan naar je startpagina.

Een blog helpt u in contact te komen met uw publiek.

Dit is geen directe koppelingsfactor zoals koppelingen zijn, maar het is iets dat aanzienlijk bijdraagt ​​aan koppelingsfactoren. Wanneer je publiek een bericht leest dat ze leuk vinden, is de kans groter dat ze het delen, er meer bezoekers naar toe trekken, terugkomen naar je website om meer van je inhoud te zien en misschien zelfs aanmelden voor je e-maillijst. Wanneer u veel verkeer en terugkerende bezoekers krijgt, laat dat Google zien dat mensen uw website leuk vinden en verhoogt het uw autoriteitsniveau in hun algoritme.

En hoewel dat best goed is vanuit een SEO-perspectief, is het uiteindelijk belangrijker voor het succes van je website dan waar je staat op de ranglijst. Mensen in uw doelgroep die uw website bezoeken, er verbinding mee maken en regelmatige volgers worden, zijn waardevoller dan elke # 1 plek op Google (dat is de hele reden waarom u wilt dat de plek in Google begint).

Een blog is een goede manier om die verbindingen te leggen en een voortdurende relatie te beginnen met de mensen die je wilt bereiken.

Hoe u uw blogberichten kunt optimaliseren voor SEO, doe trefwoordonderzoek.

Zoekwoordonderzoek zou een van de eerste stappen moeten zijn die u neemt bij het ontwikkelen van een blogstrategie voor SEO, omdat het u helpt erachter te komen in welke soorten onderwerpen uw publiek geïnteresseerd is. Voor elke blogpost die u schrijft, is het slim om een ​​of twee primaire zoekwoorden te hebben in gedachten, samen met een paar vergelijkbare of gerelateerde secundaire zoekwoorden.

Je wilt deze waar relevant in de post gebruiken, maar alleen als het logisch is om dit te doen. Probeer nooit een trefwoord te forceren waar het niet werkt – de zoekmachines fronsen hun wenkbrauwen bij het vullen van zoekwoorden en u kunt worden bestraft. En met het gebruik van latente semantische indexering (LSI) door Google , is het minder belangrijk dan vroeger om exacte zoekwoorden te gebruiken in plaats van synoniemen of vergelijkbare termen. Maar als u die zoekwoorden in gedachten houdt en ze gebruikt terwijl u schrijft, is het nog steeds de moeite waard, zolang u niet te ver gaat.

Een paar handige tips om trefwoordonderzoek te doen naar bloggen:

  • Ga voor lange trefwoorden – Zinsdelen van één of twee woorden zijn vaak erg competitief en moeilijk te rangschikken, dus relevante langere zinnen of vragen zijn meer de moeite waard. Het targeten van een breed zoekwoord als ‘seo’ in een blogpost is bijvoorbeeld minder logisch dan specifieker worden, zoals ‘lokale seo voor kleine bedrijven’.
  • Denk aan gesproken zoekopdrachten . Naarmate meer mensen Siri en Alexa gebruiken, wordt het optimaliseren van uw inhoud voor gesproken zoekopdrachten belangrijker. En aangezien gesproken zoekopdrachten een nieuwere ontwikkeling in SEO is waar niet alle bedrijven aan denken, is het een goede manier om concurrerend te zijn.

Controleer op uitgebreide resultaten in de SERP.

Zodra u uw doelzoekwoorden in gedachten heeft, gaat u naar Google en zoekt u ernaar. Veel soorten zoekopdrachten bevatten nu uitgebreide resultaten op de pagina met zoekresultaten van zoekmachines (SERP).

Als een zoekopdracht naar uw doelzoekwoord een uitgelicht fragment oplevert boven de organische resultaten, of als veel van de organische resultaten afbeeldingen, videominiaturen of andere uitgebreide informatie bevatten, dan wilt u zeker weten dat u uw inhoud optimaliseert om te concurreren voor die dingen.

In sommige gevallen betekent dit dat u schemamarkeringen aan uw webpagina moet toevoegen. In andere gevallen betekent het dat u de manier waarop u uw inhoud structureert, moet veranderen om te proberen te concurreren voor het featured snippet . Hoe dan ook, je moet weten waar je voor en tegen concurreert om het juiste soort inhoud te maken om concurrerend te zijn.

Kies de titel van uw bericht goed.

Een van de belangrijkste onderdelen van de pagina waar de zoekmachines op letten bij het proberen te begrijpen waar de pagina over gaat, is de titel. Dat maakt het voor u een belangrijke kans om uw onderwerp te communiceren door uw primaire doelzoekwoord te gebruiken.

Zorg ervoor dat u het op een logische manier opneemt. Als je het in een schoenlepel zet zodat het verwarrend is voor je menselijke lezers, zal het gebrek aan klikken dat je krijgt je SEO-kansen meer schaden dan dat het gebruik van het trefwoord hen zal helpen. Maar aangezien uw bericht het onderwerp van uw zoekwoord zal behandelen, zou het niet al te moeilijk moeten zijn om een ​​natuurlijke manier te vinden om het op te nemen.

Neem het trefwoord op in uw URL.

De pagina-URL is een andere belangrijke plaats om uw doelzoekwoord op te nemen. Het is een ander deel van de pagina waar zoekmachines naar kijken om erachter te komen hoe ze kunnen begrijpen wat de pagina is en is als zodanig een belangrijke rangschikkingsfactor.

Pas altijd de URL aan voordat u publiceert. Een blogpost over het vinden van goede winterlaarzen moet daarom een ​​URL hebben als www.shoewebsite.com/blog/winter-boots.

 

Optimaliseer uw rubrieken.

Misschien voel je hier een thema. Uw paginakoppen zijn een ander deel van de pagina waar zoekmachines belang aan hechten bij het uitzoeken waar uw pagina over gaat. Dat betekent dat u nogmaals naar mogelijkheden wilt zoeken om uw zoekwoorden (natuurlijk) op te nemen in de paginakop. Dat omvat alles dat een <h1>, <h2> of <h3> tag op de pagina heeft.

Koppen zijn vaak een goede plek voor de secundaire zoekwoorden die u in gedachten heeft, aangezien het waarschijnlijk niet zin heeft om uw primaire zoekwoord in elke kop van de pagina te gebruiken.

Gebruik uw afbeeldingstekst.

Een ander pagina-element waar zoekmachines op letten, is de tekst achter uw afbeeldingen . De naam van uw afbeelding (bijv. Keyword.jpg) en de alt-tekst die u kunt invullen zijn nog twee plaatsen waar u uw primaire trefwoord op de pagina kunt opnemen.

Gebruik relevante interne links.

Links zijn gemakkelijk een van de belangrijkste rangschikkingssignalen voor de algoritmen van zoekmachines. Het is een uitdaging om andere websites naar de uwe te laten linken, maar u hebt de macht om zoveel mogelijk relevante interne links op uw eigen site te plaatsen.

Denk elke keer dat je een nieuw bericht schrijft aan blogberichten die je al hebt gepubliceerd en die relevant zijn voor wat je nu schrijft. Waar het maar zinvol is om dit te doen, voeg die links toe en, als je dat op natuurlijke wijze kunt doen, gebruik dan ankertekst die betrekking heeft op je doelzoekwoord voor het oudere bericht waarnaar je linkt.

Schrijf een metabeschrijving.

Hoewel metabeschrijvingen geen invloed hebben op hoe uw website scoort, hebben ze wel invloed op wat mensen zien wanneer ze door hun opties op de resultatenpagina van zoekmachines bladeren. Als ze proberen te kiezen tussen een paar links op de pagina, kan een sterke beschrijving die de trefwoorden gebruikt waarnaar ze hebben gezocht (die vetgedrukt worden weergegeven in de SERP) het verschil maken bij hun keuze om op de jouwe te klikken.

Google geeft tot ongeveer 300 tekens weer op de SERP in het beschrijvingsveld, dus zoek uit hoe u wat er op uw pagina staat (met behulp van uw doelzoekwoord) hier binnen een paar regels kunt beschrijven.

9. Koppel uw nieuwe bericht aan oude berichten.

Om dezelfde redenen zoekt u naar mogelijkheden om oude links van uw blog aan nieuwe berichten toe te voegen, moet u regelmatig uw oude berichten bekijken om te zoeken naar mogelijkheden om te linken naar berichten die later zijn gepubliceerd.

Een manier waarop u dit kunt doen, is door op uw eigen site te zoeken naar het doelzoekwoord van elk nieuw bericht dat u maakt. Als u gebruik van dat trefwoord of vergelijkbare termen in uw oude berichten vindt, kunt u een link naar het nieuwe.

10. Kies strategisch tags en categorieën.

Met een Blog laten maken kunt u ook tags en categorieën maken waarmee u gerelateerde berichten kunt groeperen. Dit is zowel een handig navigatiehulpmiddel voor mensen die op je blog browsen als een tool die je strategisch kunt gebruiken voor SEO. Elke categorie of tag die u gebruikt, maakt een nieuwe pagina met de naam van de tag of categorie in de URL, samen met veel relevante inhoud en links op de pagina.

Net als bij het opvullen van zoekwoorden, wil je het hier niet overdrijven en tonnen tags met vergelijkbare zoekwoorden maken, maar je moet goed nadenken over welke zoekwoorden en tags het meest waardevol zijn voor lezers en voor je SEO-strategie.

Verzin een lijst met een paar op basis van de belangrijkste zoekwoorden waarvoor u wilt rangschikken, maar zorg ervoor dat ze elk verschillende soorten onderwerpen vertegenwoordigen (bijvoorbeeld geen categorieën hebben voor synoniemen of kleine variaties op termen) en gebruik ze wanneer ze zijn relevant voor wat je hebt geschreven.

Optimaliseer elke blogpost voor SEO

Uw blog is een van uw belangrijkste en krachtigste SEO-tools. Elke blogpost die u publiceert, biedt een aantal mogelijkheden om de zoekautoriteit van uw website te versterken. Verspil geen enkele kans die u heeft om uw berichten ten volle te benutten.

Blog laten maken of blog laten schrijven?  Contacteer ons team bel: +32 495/21 45 83 of mail naar : info@seobureau.be. Wij zullen u zo snel mogelijk contacteren.